رابطه ی دختر و پسر...

نــا گــفـــته هـا ...

وقتشه که با خدا آشتی کنیم!


این دفعه میخوام برم سراغ یه مبحثی که شاید خیلی از ما ها بهش مبتلا باشیم

رابطه ی دختر و پسر

توی این بخش می خوام از یه دید کلی به این قضیه نگاه کنم و چند اثر بدی که میتونه در زندگی آینده ی ما ایجاد کنه رو بگم. البته کاملا عقلانی و خودمونی، نه از سر دین و احکام. به این دلیل که مخاطبکه شما باشید- شاید بگید که دین ما توی این بخش کمی سختگیرانه عمل کرده. ولی من میخوام یه جورایی خودتون رو قاضی قرار بدم که بهتون اثبات کنم دینمون خیلی کارش درسته و مو لای درزش نمیره...

و اما بحثمون...

ببینید این رابطه ی بین دختر و پسر که شاید از همین فضای مجازی اینترنت یا هزار راه دیگه شکل بگیره 4 تا جهنم توی دل دو طرف ایجاد می کنه. البته بگم که این جهنم ها دنیایی هستند و فعلا کاری به آخرتی اون نداریم.

اولین جهنم اینه: کسانی که چشمشون بی حیاست و باعث رابطه می شن توی دل خودشون یه جهنم درست می کنن. این جهنم، جهنم نا کامی نام داره. چشم می بینه دل هوس می کنه اما دسترسی بهش نداره در نتیجه ناکام می مونه. وقتی ناکامی ها روی هم انباشته می شوند، به نظر شما این جهنم نیست ؟؟؟

دومین جهنم، جهنم ترس از افشا شدن، یا همون لو رفتن نام داره. آقا پسر یا دختر خانم یه رابطه ای داشته، حالا مثلا رفتند خاستگاری، همش دلهره دارند که نکنه اون رابطه ی قبلی که من داشتم لو بره!!! و یه دفعه خاستگاری به هم بخوره!!! این هم شد جهنم دوم.. ترس از افشا شدن.

جهنم سوم سوء ظن هست که یه جورایی بعد از اون جهنم دوم هست و کار از کار گذشته و ازدواج صورت گرفته. دختر خانم و آقا پسر کنار هم قرار می گیرند. چون که مثلا آقا پسره یه رابطه داشته، به خاطر آلودگی خودش به خودش می گه که نکنه این هم رابطه ای داشته ها !!! در نتیجه سوء ظن، بی اعتمادی و تجسس در زندگی فرد شکل می گیره  و میخواد که زیر و بم طرف مقابلش رو در بیاره... این هم از جهنم سوم...

و اما جهنم چهارم که اون هم توی زندگی شکل می گیره جهنم مقایسه نام داره. بر فرض بگیم که دو طرف یه رابطه ای داشتند، به محض این که یک ناملایمتی پیش بیاد زن یا مرد همسر خودش رو با دوست قبل از ازدواجش مقایسه می کنه و خدایی نکرده کار به بحث و جدل می رسه و باز هم خدایی نکرده کار به طلاق...

و اینها همه و همه بر اثر یک غفلت و هوس رانی بوجود میاد و زندگی مشترک، که میتونه زندگی دو طرف رو به بهشت تبدیل کنه به جهنمی تبدیل می کنه که دو طرف توی اون میسوزند...

حالا بماند که همه ی این کار ها هیزم های جهنم اخری هستند. ولی من به خاطر این که قول داده بودم بحث رو دینی نکنم واردش نشدم.

حالا باز هم قضاوت با خودتونه که آیا یک رابطه که آخرش هم سر افکندگی در دنیا و اخری هست بهتره یا یک زندگی، با لذت های حلال و بدون هیچ جهنمی توی دلامون ؟؟؟

 

راستی دوستان اگر سوالی در این زمینه بود حتما بپرسید....

هم در وبلاگ خودتان و هم در همین وبلاگ انشاالله به اون پاسخ داده میشه...

 

 


نظرات شما عزیزان:

raha
ساعت18:49---31 تير 1391
سلام ...

حرف شما درسته قبول دارم

ولی

من از این زندگی خسته شدم

نه عشق

عشق های امروزی =هوس
پاسخ: میدونی چرا خسته شدی؟؟؟ چون که تنهایی نباید تنها باشی تو مسلمونی خدا رو داری هرچند هم که دیگران بهت پشت کنن تو بازم پشتت قرص قرصه !!! ""الیس الله بکافٍ عبده؟؟"" آیا خداوند برای بنده اش کافی نیست؟؟؟؟


FIROZI
ساعت20:46---6 ارديبهشت 1391
salam khili matlab khobi bod mamnoon

دلداده
ساعت16:29---1 ارديبهشت 1391
من خدایی دارم، که در این نزدیکی است

نه در آن بالاها !

مهربان، خوب، قشنگ ...
چهره اش نورانیست

گاه گاهی سخنی می گوید،
با دل کوچک من،

ساده تر از سخن ساده من
او مرا می فهمد !

او مرا می خواند،
او مرا می خواهد،
او همه درد مرا می داند ...

یاد او ذکر من است، در غم و در شادی
چون به غم می نگرم،
آن زمان رقص کنان می خندم ...

که خدا یار من است،
که خدا در همه جا یاد من است

او خدایست که همواره مرا می خواهد

او مرا می خواند
او همه درد مرا می داند ...


علیرضا سلام سلااااااااااااااااااااااااام سلام
میگم شمام خیلی خوشگل مینویسی
ممنون که سر زدی
ج اونیکی پیامتو که توهمون وبم دادم
آدرسی که الان بهت میدم وب جدیدمه


FIROZI
ساعت11:14---31 فروردين 1391
سلاممممممممم دوست عزیز من ازمطالبتون استفاده کردم امیدوارم که موفق و سربلند باشی اگه میشه به منم یه سر بزن
rasti oun baneer ke goofti matalebesh chi bashe mamnoon misham age baram to nazarat benevisi montazeram


دلداده
ساعت19:47---22 فروردين 1391
درسته
پاسخ: خیلی ممنون


امیر
ساعت19:37---20 فروردين 1391
سلام علیرضا جان



مطلبت رو خوندم زیبا بود ولی چیزی که هست اینه که الان شرایط ازدواج خیلی سخت شده و هرکسی نمی تونه به این راحتی ازدواج کنه



نکته بعدی هم اینه که دختر و پسر ها انقدر درگیر اینجور این نوع روابط شدن که حتی اگه کسی این کار رو هم نکرده باشه بعد از ازدواجش باید همسرش رو چک کنه که یه موقع سر نخوره
پاسخ: سلام امیر آقای عزیز درسته. الان شرایط ازدواج خیلی سخت شده. ولی وقتی یه چیزی سخت شد دیگه باید از راه غیر مشروع بدستش بیاریم؟؟؟ این راهشه ؟؟ صورت مسئله رو باید پاک کنیم؟؟ ببین اگر که همه ی ما ها چه دختر و چه پسر این باور رو داشته باشیم، دیگه شک معنایی پیدا نمی کنه... از خود من و شما هم شروع میشه. اگر بیایم و خودمون رو پاک کنیم دیگه شک هم انشاالله از دلامون میره. کاش ایمیل یا آدرس وبسایتت رو میذاشتی. بازم سوالی بود بگو ... یاعلی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در  چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:رابطه,دختر و پسر,ناگفته ها,,ساعت 7:48 بعد از ظهر  توسط علیـــرضا